ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ TWITTER
09 January 2014

Το ερώτημα είναι αν χρειάζεται οι Έλληνες παραγωγοί να έχουν λογαριασμό στο Twitter... Δεν φτάνει απλά μία σελίδα στο Facebook που θα ψιλομπαίνουν μία φορά το δεκαπενθήμερο;  Γιατί δηλαδή και Τwitter και Facebook; Και τα κρασιά δηλαδή ποιος θα τα φτιάξει; Μήπως ζητάμε πολλά;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή...Facebook ίσον πίνω καφέ με τους φίλους μου, που τους ξέρω κυρίως από έξω και διατηρώ μία επικοινωνία μαζί τους. Γράφω κείμενα χωρίς περιορισμό λέξεων, ποστάρω μια φωτογραφία ή ένα λινκ και παίζω και παιχνίδια. Twitter από την άλλη σημαίνει ότι εκφράζομαι πιο συμπυκνωμένα με μάξιμουμ  140 χαρακτήρες(κομματάκι δύσκολο για αρκετούς) και ακολουθώ τα tweets άλλων ανθρώπων που επιθυμώ. Το τελευταίο δεν σημαίνει όμως ότι η άλλη πλευρά είναι υποχρεωμένη να κάνει το ίδιο, δηλαδή να ακολουθήσει και αυτή.

Μπορεί για παράδειγμα να θέλεις να παίρνεις μία τζούρα από τον κόσμο του Robert Parker στο twitter και να τον ακολουθείς σταθερά αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Bob θα ακολουθήσει και σένα. Στην πράξη ακολουθεί μόνο 8 άτομα. Το ίδιο και η Jancis Robinson που την ακολουθούν 200.000 αλλά ακολουθεί μόλις 296.

Έτσι αν και σε πρώτη ανάγνωση Twitter και Facebook φαίνονται παραπλήσια, έχουν στην πράξη πολύ διαφορετικό impact κατά τη γνώμη μας, με το Twitter να είναι πολύ πιο επαγγελματικό, εστιασμένο και κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της επικοινωνίας μίας πληροφορίας. Το Facebook από την άλλη δεν είναι πάντα έτσι, γιατί πολύ συχνά μετατρέπεται σε καφενείο, γήπεδο, ακόμα και σε πολιτική αρένα. Άρα μιλάμε για την χαλαρή λογική των φίλων(friends) του Facebook, κόντρα στο πιο επιλεκτικό και για μερικούς πιο ποιοτικό κόνσεπτ πάντα ως προς την αξία της πληροφορίας, των followers.

Και μπορούμε να πουλήσουμε μέσω Twitter είναι η φυσιολογική ερώτηση; Εξαρτάται είναι προφανώς η απάντηση πως θα το χρησιμοποιήσεις, σε ποιο κοινό θα στοχεύσεις κλπ, αλλά η επιρροή τους όλο και μεγαλώνει με 500 και 106 εκατομμύρια χρήστες αντίστοιχα για Facebook και Twitter. Μία πρόσφατη έρευνα του 2012(ABLE Agency) κατέληξε ότι το 94% των οινοποιείων που ερωτήθηκαν στις ΗΠΑ, είχαν παρουσία στο Facebook και 73% στο Twitter. Τα αντίστοιχα νούμερα για οινοποιεία στη Γαλλία ήταν 53% και 40%.

Το 2013 σύμφωνα με τον Dr.Vino, έναν από τους σημαντικότερους bloggers που είναι ενεργός από το 2004 είναι η χρονιά που απέδειξε ότι το Twitter πουλάει. Πρώτα με ένα οινικό βιβλίο που σκαρφάλωσε στο νούμερο 10 των New York Times λόγω καλής προώθησης μέσω Twitter και προς το τέλος του χρόνου με τις φοβερές πωλήσεις του νέου άλμπουμ της Βeyoncé που ανακοινώθηκε αποκλειστικά μέσω των social media την ημέρα κυκλοφορίας του και εκτοξεύθηκε στην κορυφή σε μερικές μόνο ώρες. Καμία άλλη διαφήμιση, μόνο social media με έμφαση στο Twitter!

Στην Ελλάδα που πολλές φορές λαχανιάζουμε για να ακολουθήσουμε τις εξελίξεις και δείχνουμε μια σχετική απροθυμία να αγκαλιάσουμε  νέους τρόπους επικοινωνίας, οι παραγωγοί που είναι στο Twitter μετριούνται στα δάχτυλα των δύο χεριών και ίσως να λέμε και πολλούς. Γράφουμε μία ιστορία στα αγγλικά και ψάχνουμε μάταια το twitter του παραγωγού για να μπει δίπλα στην ανάρτηση. Μερικές φορές δε, ενώ ο παραγωγός έχει λογαριασμό, αυτός είναι περισσότερο για τα μάτια του κόσμου και δεν συγκινείται με τίποτα. Όμως η διάδοση της πληροφορίας είναι που έχει αξία στην εποχή μας και έτσι μετριέται η επιτυχία ουσιαστικά. Από το πόσοι το μοιράστηκαν γιατί δεν υπάρχει ακόμα μηχανισμός μέτρησης της αγοραστικής κίνησης του καταναλωτή.

Δικαιολογίες, όμως αν θέλουμε ένα πιο διεθνές και εξωστρεφές προφίλ μήπως πρέπει να δούμε λίγο διαφορετικά το θέμα της επικοινωνίας; Αν σκεφτείτε ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών που τουιτάρουν το κάνουν μέσα από τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας και εξίσου ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων στο κοντινό μέλλον θα κάνει τις αγορές του μέσα από αυτές τις συσκευές, οι προοπτικές ανάπτυξης είναι τεράστιες. Ήταν άσχημο δηλαδή που σε πρόσφατο tweet ενός φίλου για το Greywacke στο Paradiso ο παραγωγός Kevin Judd τον έκανε follow μέσα σε πέντε λεπτά από την άλλη άκρη του κόσμου; Δεν είναι ωραίο να μπορείς να εμπλακείς σε ένα άμεσο διάλογο με τον καταναλωτή και να εξερευνάς τι λέει ο κόσμος για το κρασί σου;

   

 

 

 

 

RELATED POSTS
16 January 2013
Η οικονομική αναταραχή στην Ελλάδα έχει πείσει τους Έλληνες οινοπαραγωγούς ότι θα πρέπει να επικεντρωθούν στις εξαγωγές. Αυτό που προσφέρουν στην παγκόσμια αγορά είναι ένα εύρος καλοφτιαγμένων, οικονομικά προσιτών κρασιών, ...
16 January 2013
Το κρασί Tokaji είναι από τους πιο φημισμένους επιδόρπιους οίνους στον κόσμο, με την παραγωγή του να επικεντρώνεται στο βόρειο-ανατολικό άκρο της Ουγγαρίας, την περιοχή Tokaj-Hegyalja. Θρύλοι συχνά συνοδεύουν την ...
16 January 2013
Το Chardonnay είναι μια ποικιλία που όταν παράγεται από λιγότερο φημισμένες περιοχές, έχει την δυνατότητα να είναι και συναρπαστικό και λιγότερο ακριβό, πάντα συγκριτικά με κρασιά από τη Βουργουνδία ή ...

VIDEOS

07 May 2016
Ένα από τα πιο συνηθισμένα ελαττώματα του κρασιού είναι η οσμή φελλού (φελλομένο κρασί ή μπουσονέ). Τι είναι και πως γίνεται αντιληπτό; O Γιάννης Καρακάσης MW απαντά μέσα από τη ...

Pages